Seničania radia Seničanom #3 Lucia Kóňová

Je druhý týždeň v mesiaci, čo znamená, že som si pre teba pripravil ďalší článok zo seriálu Seničania radia Seničanom. Dnes sa viac dozvieme o Lucii Kóňovej, ktorá je majiteľkou úspešného aerobikového štúdia Let´s Go v Senici.

Ahoj Luci, určite ťa netreba nijako obsiahlejšie predstavovať, no povedz nám niečo o sebe.

Volám sa Lucia Kóňová a mám 28 rokov. Pochádzam z Nitry, no už cez 5 rokov žijem v Senici. Som matkou úžasnej dcérky, ktorá Senicu vníma ako svoj domov.

Čo ty a šport? Aká bola tvoja cesta až k vlastneniu aerobikového štúdia zameraného na Jumping?

Od detstva sa venujem športu. Začínala som so športovým aerobikom, neskôr som sama pracovala v aerobikovom štúdiu v Nitre – ako inštruktorka aerobiku a fitness trénerka detí. Tak ako každý človek má svoje sny, tak aj ja som mala a bolo nim práve vlastné štúdio. Keď som bola po materskej dovolenke a v Senici dovtedy nebolo nič tomuto podobné, tak som sa rozhodla to vyskúšať a radšej ľutovať, že to nevyšlo, ako celý život rozmýšľať, prečo som do toho nešla. V tom období bol Jumping veľkou novinkou. Spravila som si všetky potrebné kurzy a viac neotáľala. Bola som milo prekvapená, aký pozitívny ohlas sa mi vracal naspäť, a aj to ma posúvalo ďalej a motivovalo ma v ďalšej snahe sa zlepšovať a vytvárať lepšie podmienky na cvičenie.
Lucka 1Všetci určite vidia len to dobré, no vieš nám priblížiť aj povinnosti a veci súvisiace s vlastnením, prevádzkou štúdia?

Asi za najväčšiu “obeť“ považujem stratu voľného času, pretože ak sa niečo stane, musím ihneď jednať a zabezpečiť všetko tak, ako má byť na najbližšiu hodinu. Od pravidelnej údržby trampolín, denno-dennou komunikáciou s trénerkami, pravidelné upratovanie priestorov, až po niekoľko desiatok hovorov kvôli rezerváciám za deň. Viesť štúdio je veľmi zaujímavá práca, ktorá ma baví a napĺňa, no ako každá práca s ľuďmi je to náročné, ale ak dá človek do nej aj kus seba a snaží sa byť vždy pozitívny – tak aj výsledky sa dostavia.

Slnko svieti, kúpaliská už finišujú prípravy na tohtoročnú sezónu, čo znamená jediné – čoskoro do plaviek. Prejdime teraz na témy, ktoré zaujímajú asi všetkých. Ako sa stravuješ?

Moje stravovanie je založené na menších porciách zhruba 5x denne. Snažím sa nejesť pečivo, biely cukor, vyprážané jedlá. Jem veľa zeleniny, ovocia, rýb, orechov. Cukor nahrádzam medom. Kravské mlieko sójovým, mandlovým. Hlavne počúvam SVOJE TELO! A samozrejme, že aj zhreším (najmä zmrzlina :-)), čo si neskôr vynahradím tréningom. Okrem Jumpu rada behám, cvičím, plávam, cvičím jógu, korčuľujem, bicyklujem, no nezabúdam na regeneráciu (sauna, masáže).
Lucka 2Ak sa spomenie pojem chudnutie, tak si viacerí predstavia beh (neviem síce prečo). Akú má výhodu jumping oproti behu v rámci chudnutia – straty telesného tuku?

Asi najväčšia devíza je, že je šetrný na kĺby, členky a kolená. Pri jumpingu skáčete na trampolíne, ktorá tlmí celkový dopad, a tým pádom telo nenaráža celou svojou váhou proti napríklad betónu pri behu. Taktiež za jednu z veľkých výhod by som považovala možnosť “vyhrať“ sa a zaskákať si na hudbu, a tak trochu sa vrátiť do detských čias. Oproti behu, kde si trénujeme len kondíciu, tak jumping nám poskytuje aj rozvoj koordinácie, výbušnosti a kontrolu nad celým telom. Jumping sa takisto využíva aj ako HIIT – intervalový tréning.*
*Veeeľmi zjednodušená charakteristika HIIT – (high intensity interval training), kde jeho výhoda plynie v tom, že telo aj PO tomto tréningu má stále zrýchlený metabolizmus – tým pádom páliš tuky aj keď sedíš potom pri TV.
Lucka 3
Aká by bola tvoja rada čitateľom, ktorí sa snažia zmeniť svoj život k lepšiemu, poprípade aj zhodiť pár kíl? Čo by si odporučila začiatočníkom?

Veľmi často dostávam otázky od klientov, aby som im poradila, ako si môžu zlepšiť postavu. Vždy odpoviem, že je to na každom z nás, akú cestu si vyberieme. Nie som zástanca diét. Pravidelný pohyb + pravidelná vyvážená strava = zdravý životný štýl.

Čo odporučiť pre začiatočníkov? Asi len to, že nikdy nie je neskoro začať sa hýbať a zdravo stravovať. Mať pevnú vôľu a nebáť sa vykročiť za svojim cieľom. Výsledky sa dostavia, treba zotrvať. Necvič, lebo si myslíš, že musíš, ale preto, že miluješ svoje telo, rešpektuješ ho a chceš aby bolo silné a zdravé.
Lucka 4Senica + tip č. 3: Všetci raz začínali. Nikto okrem teba nerieši, ako vyzeráš a či si začiatočník. Každý jeden si prišiel odcvičiť/odbehať to svoje. Tí, čo to riešia, tam nie sú kvôli cvičeniu – tí sa len prišli čeknúť kvôli facebooku!

FOTO: www.adamhusek.com

——————————————-

Predchádzajúce diely

Seničania radia Seničanom #2 Tomáš Vacula

Category Seničania radia Seničanom

Podpor nás zdieľaním, ďakujeme: