Seničania radia Seničanom #6 Marika Salajková

Mesiac august zatiaľ patrí okrem neznesiteľných horúčav a konečne dažďu i Marike Salajkovej, teda minimálne v rámci nášho najnovšieho dielu Seničania radia Seničanom. Marika je majiteľka a zároveň aj jedna z trénerov v Sali fitness. V následujúcich riadkoch budeš mať možnosť okrem športovej stránky sa i dokonca dozvedieť viac o jej pobyte v zahraničí.


Ahoj, prosím ťa predstav sa čitateľom a v skratke nám povedz, čo robíš.

Ahojte, volám sa Marika Salajková, mám 26 rokov a venujem sa ľuďom, ktorí majú záujem sa o seba starať a makať na sebe. Vlastním fitnesscentrum, ktoré je zamerané na funkčné tréningy. Ide o fitko, kam ľudia prídu buď na skupinový tréning, alebo na osobne dohodnutý súkromný tréning.

Aké boli tvoje prvé športové kroky, respektíve ako prebiehala tvoja cesta až k vlastneniu vlastného fitka?

Už od mala sa venujem športu a pohybu, pričom som skúsila snáď každý jeden šport. No už pár rokov sa moja púť zastavila pri kruhových tréningoch, čiže také spojenie všetkých športových pohybov dohromady. Moja história kruhových tréningov siaha až do strednej školy, kde som si sama formovala tréningy. Vycestovanie do zahraničia bol len ďalší bonus, kde som sa mohla naučiť veľa nových vecí. Rok som strávila v Londýne, kde som študovala a zároveň sa starala o deti. S kamarátkou sme sa zapísali do fitnesscentra, kde s mojou pomocou sa jej výrazne zmenila postava. O rok som si naplánovala cestu do USA. V Amerike je úplne iný svet a to, čo je tam teraz, to k nám príde až o pár rokov. Tak isto je to aj s cvičením, tréningy s vlastnou váhou alebo s funkčnými pomôckami tam fičia vo veľkom. Vidieť ako to tam funguje a aký je rozruch okolo pohybu, celkovo mi otvorilo oči a mojím príchodom späť na Slovensko som si bola istá, že raz budem mať aj ja fitnesscentrum, kde sa budú viesť kruhové tréningy. Tak sa aj stalo…
salajkova 2
Ako som už vyššie spomenul, si aj trénerka. Čo to pre teba znamená? Ako vnímaš ty trénovanie?

Myslím si, že pre túto „prácu“ som sa narodila. Milujem to, čo robím a keď vlastnú prácu berieš ako hobby – je to viac než perfektné. Trénovanie beriem ako veľký relax, i keď nie je to vždy ľahké, predsa ľudia sú rôzni. Vždy vkladám 100% do každého tréningu a to isté očakávam aj od svojich klientov. Pri skupinových tréningoch je skvelé vidieť, ako rovnako ťahajú za jeden povraz, podporujú sa a pritom súperia medzi sebou. Tomu sa hovorí dobre odmakaný tréning. To isté viac-menej platí pri súkromných tréningoch. Vidieť, že ich to baví a pýtajú si viac a viac tréningov, je úžasné.

Už v predchádzajúcich dieloch sme mali možnosť spoznať viaceré zaujímave osobnosti, ktoré zároveň ako i ty vlastnili fitká. Čiže aj pri tebe ma zaujíma, čo obnáša byť sám sebe „šéfom“?

Vždy zabezpečiť, aby všetko fungovalo tak, ako má, a tým nastala 100% spokojnosť klientov. Som tu pre nich. Vždy chcem docieliť  u klientov pocit zadosťučinenia a samozrejme, aby odchádzali poriadne zničení domov, no s úsmevom na tvári. Viesť fitko obnáša aj veľmi veľkú zodpovednosť – zabezpečiť všetky veci nielen po materiálnej stránke. Je dôležité sa stále venovať jeho chodu, vzdelávať sa a stále sa posúvať vpred.
salajkova 1
Vrhnime sa na otázky, ktoré určite obohatia čitateľov a pomôžu im v púti za krajším a hlavne zdravším telom.V čom si myslíš, že ľudia robia najväčšiu chybu ohľadom posilňovania/zmeny životného štýlu?

Pre človeka je dôležité, aby sa venoval športu, ktorý ho baví. Bodka. Iba tak ho bude robiť rád a môže byť úspešný. Veľa ľudí rýchlo začne a aj veľmi rýchlo skončí. Ono človek, keď to nemiluje a nemá k tomu vzťah, nikdy nenájde ten význam, prečo to robí a prečo v tom chce aj naďalej pokračovať. Veľa ľudí cvičí zle a je veľmi dôležité si zaobstarať trénera, ktorý by im mal vysvetliť, ukázať, naučiť a vzbudiť záujem, aby znova ľudia prišli.

Ako sa stravuješ ty? Nejaké rady/tipy?

Každý je iný = na každého niečo iné funguje. Môžem len poradiť, čo na mňa zaberá, teda akým spôsobom sa ja stravujem. Vyhýbam sa múke, rafinovanému cukru, nepijem sladené nápoje a viac ako rok som na delenej strave. To znamená, že jem buď mäso/ryby a zelenina, alebo ryža a zelenina. Treba si variť viac doma. Keď v reštaurácii je napísane fitness jedlo neznamená, že to jedlo je fakt skutočne zdravé. A hlavne, človek musí chcieť a nastaviť svoj mozog na zdravú stravu, je zbytočné si dať vypracovať jedálniček, ktorý vydrží držať mesiac. Zdravá strava musí byť jeho životný štýl a nie diéta. (Nejestvuje žiadny univerzálny stravovací plán – toto funguje u Mariky, preto by si mal každý jednotlivec nájsť, čo vyhovuje jemu – pozn. red.)

SONY DSC
Na záver čo by si poradila začiatočníkom? Ako začať s cvičením/športom/pohybom?

Treba si stanoviť cieľ, ktorý vážne chceme dosiahnuť. Byť pripravený podstúpiť námahu, investovať čas a chuť do cvičenia – iba tak ľudia môžu byť úspešní. Treba nájsť lásku v to, čo robíme. A to je tak so všetkým.

Tip Senice +:  Žiadne zázračné potraviny či tréningové programy neexistujú. Drina a vytrvalosť delia úspešných od priemerných. Skratky v tvojej ceste za zdravším životom nehľadaj, pretože ako i v živote platí – veľakrát ťa dotyčná skratka posunie nie na začiatok, ale ešte dozadu v tvojom progrese. 

——————————————————

Predchádzajúci diel

Seničania radia Seničanom #5 Silvia Ravasová

Všetky články Seničania radia Seničanom

Podpor nás zdieľaním, ďakujeme: