Zdravý spánok lieči! A môže ho mať každý. Ako?

Zdravý, kvalitný spánok, najmä ten nočný, je univerzálnym liekom na všetky problémy. Určite ste si už viackrát rezignovane povedali „nechám to na ráno“ a my vám prezradíme, že ste sa rozhodli správne. Prečo?

Počas spánku si vaše telo „dobíja baterky“ a očisťuje sa od depresie či náladovosti. Ráno sa zobudíte ako vymenený a namiesto problémov sú zrazu riešenia.

Zdravý spánok = lepšia pamäť

Spánok je liek na pamäť. Mozog počas neho spracováva všetky informácie, ktoré cez deň nadobudol. V noci má čas údaje správne zatriediť a uložiť. Ak je tento proces narušený, mozog toho nie je schopný a v našej pamäti zrazu niečo chýba. Niečo, čo nestihol zapísať. Okrem toho ste v dôsledku nedostatku spánku na druhý deň nepozorný a podráždený. Počúvajte staré známe „vyspi sa nato.“ Naozaj to zaberá.

Kto zdravo spí, ľahšie chudne

Možno by ste nepovedali, že aj na takúto vec má spánok vplyv. Má. Ak ste nevyspatý, potrebujete cez deň prijať oveľa viac energie, z jedla. Máte zvýšený apetít, pretože vaše telo chce dohnať to, čo cez noc nestihlo. Naopak, ak skĺbite dobrý spánok, zdravé jedlo a cvičenie, chudnutie vám pôjde ľahšie.

Celý čas hovoríme o priaznivých účinkoch zdravého spánku, no otázkou ostáva: Ako ho dosiahnuť? Odpovieme vám v nasledujúcich tipoch, ktoré vám ukážu, že to nie je žiadna veda.

Pred spánkom žiadny kofeín a jedlo. Prečo?

Kofeín aktivizuje mozog a pred spánkom chceme predsa presný opak. Rovnako tak by ste nemali tesne pred spaním jesť. Tráviaci trakt bude pracovať a váš spánok bude narušený. Posledné jedlo by ste mali prijať približne 3 hodiny pred spánkom.

Obrazovka vs teplý kúpeľ?

V tomto súboji rozhodne vyhráva teplý kúpeľ, ktorý vaše telo uvoľňuje a prirodzene chystá na spánok. Televízia, ako aj počítač, mobil či tablet naopak mozog stimulujú. Možno máte pocit, že sa vám pri filme ľahšie zaspáva, no váš mozog je iného názoru. Neustále vníma a spracováva všetky vysielané informácie, aj napriek tomu, že vy zaspávate. Hormóny spánku sú oslabené a vás spánok je skôr povrchový. Neodporúčame teda techniku ani pred ani počas zaspávania.

Spať zdravo znamená zaspať skoro

Najviac regeneračných procesov sa v tele odohráva medzi 23:00 a 1:00. Ak v tomto čase sladko spíte, škodlivé látky, ktoré sa z tela uvoľňujú, sa ľahko vylúčia. Ak ste hore, môžu sa vrátiť späť do obehového systému.

Zdravý spánok nedosiahnete bez správneho matraca

Pokiaľ sa nechcete budiť polámaný, treba myslieť na výber kvalitného matraca. A ten netreba podceňiť. Vyberáte si predsa spoločníka približne na 10 rokov. Jednotný návod na výber najlepšieho matraca neexistuje. Každému vyhovujú iné vlastnosti a ak sa neviete rozhodnúť, ktorý je pre vás najvhodnejší, radi vám s tým pomôžeme.
Pružinový alebo nepružnový? A čo tvrdosť? A rozmer? Na všetky otázky odpovieme a spoločne vyberieme matrac, ktorý vám uľahčí spánok.

Podpor nás zdieľaním, ďakujeme: